Науково-практична конференція «Актуальні питання сучасного виконавства на традиційних кобзарських інструментах». Інформаційне повідомлення.

Науково-практична конференція «Актуальні питання сучасного виконавства на традиційних кобзарських інструментах» (26-27 травня 2018 року, Україна, м. Київ, Національний центр народної культури «Музей Івана Гончара»)

Інформаційне повідомлення

У рамках ХІ Фестивалю епічної традиції “Кобзарська Трійця” 26-27 травня 2018 року у Національному центрі народної культури «Музей Івана Гончара» відбудеться науково-практична конференція «Актуальні питання сучасного виконавства на традиційних кобзарських інструментах» .
Захід проводиться до 112-річчя від Дня народження визначного українського етнографа Федора Дніпровського (Петлиці) і 65-річчя кобзарського панотця Миколи Будника.
Організаторами конференції є: Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського НАН України, НЦНК «Музей Івана Гончара», Кобзарський Цех, Фонд національно-культурних ініціатив імені Гната Хоткевича.
Конференція присвячена історичним, соціально-культурним, громадсько-політичним передумовам сучасного відродження виконавства на традиційних кобзарських інструментах. Увагу приділено психо-фізіологічним особливостям традиційних співців, науковому аналізу ролі кобзарства в розвитку українського суспільства, різним аспектам традиційного репертуару. Висвітлено дискусійні питання автентифікації сучасних народних співців, становлення їхньої ніші в глобалізованому культурному просторі; трансформації традиційного кобзарського репертуару; досвіду доказової реконструкції автентичних інструментів «співоцького ряду», репертуару, середовищ носіїв традиційної культури; емпіричним методикам зацікавлення традиційною кобзарською спадщиною; культивуванню в суспільстві епічної творчості, формування спільнот шанувальників, концептам виховання сучасного слухача тощо.
Підняті на конференції питання очікують відгуку профільних науковців, дослідників, музейних працівників, викладачів і студентів ВНЗів, музикантів, подвижників кобзарського виконавства, а також — широкого кола шанувальників традиційної культури.
ВХІД ВІЛЬНИЙ

Доповіді, які будуть заслухані на конференції:

Кость Черемський (Харків)
ДОСЛІДНИК, ЯКИЙ ЗЛАМАВ СТЕРЕОТИПИ ПРО КОБЗАРСТВО
До 112- ти річчя від Дня народження Федора Дніпровського (Петлиці)

Марина Гримич (Київ)
ТРАНСМІСІЯ ДУМ У НЕПИСЕМНОМУ СЕРЕДОВИЩІ, АБО ВІД КОГО МИКОЛА ДУБИНА ТА МИХАЙЛО КРАВЧЕНКО НАВЧИЛИСЯ «АЗОВСЬКИХ БРАТІВ»

Вікторія Гавриленко (Суми)
СВІТОГЛЯДНІ ОСНОВИ УКРАЇНСЬКОГО БАРОКО Й ТРАДИЦІЯ КОБЗАРСЬКИХ ДУМ: ТОЧКИ ПЕРЕТИНУ

Віталій Михальчук (Київ)

КОБЗАРСТВО ЯК ПОТУЖНИЙ СТРУМІНЬ МИСТЕЦТВА У КОНТЕКСТІ СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ (ІСТОРИЧНИЙ, НАУКОВИЙ ТА МИСТЕЦЬКИЙ АСПЕКТИ)

Марина Набок, Халід Абусамра (Суми)
ЕТНОПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗОБРАЖЕННЯ ГЕРОЇВ В УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ ДУМАХ ТА ФОЛЬКЛОРІ МУСУЛЬМАНСЬКИХ НАРОДІВ (НА ПРИКЛАДІ ПАЛЕСТИНИ ТА ЙОРДАНІЇ)

Віолетта Дутчак (Івано-Франківськ)
ЗБЕРЕЖЕННЯ, РЕКОНСТРУКЦІЯ І ТРАНСФОРМАЦІЯ КОБЗАРСЬКОГО РЕПЕРТУАРУ В ТВОРЧОСТІ БАНДУРИСТІВ УКРАЇНСЬКОЇ ДІАСПОРИ КІНЦЯ ХХ-ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ

Віктор Мішалов (Торонто, Канада)
ПЛАСТИЧНІСТЬ ЛЮДСЬКОГО МОЗКУ І КОБЗАРСТВО

Кость Черемський (Харків)
ДОКАЗОВА РЕКОНСТРУКЦІЯ У СУЧАСНОМУ ВІДРОДЖЕННІ КОБЗАРСЬКОЇ ТРАДИЦІЇ

Едуард Драч (Київ)
ДОСВІД СУЧАСНОЇ РЕКОНСТРУКЦІЇ ГРИ НА ВЕРЕСАЇВСЬКІЙ КОБЗІ

Віктор Мішалов (Торонто, Канада)
ЗАПИСИ КОБЗАРЯ ПЕТРА ДРЕВЧЕНКА

Кость Черемський (Харків)
«МЕТОДИКА БУДНИКА» У ПРАКТИЦІ ТРАДИЦІЙНОГО ВИКОНАВСТВА НА КОБЗАРСЬКИХ ІНСТРУМЕНТАХ

Vasyl Zhovanyk (Kyiv)
SIGNIFICANCE OF UKRAINIAN EPIC SONG TRADITION NOWADAYS

Андрій Паславський (Київ)
ПРОБЛЕМИ ВЗАЄМОДІЇ ПОП-КУЛЬТУРИ ТА ВТОРИННОГО ВИКОНАВСТВА В УКРАЇНІ (НА ПРИКЛАДІ РЕКОНСТРУКЦІЇ КОБЗАРСЬКОГО ВИКОНАВСТВА)

Назар Божинський (Харків)
ПИТАННЯ “СУЧАСНОЇ БАНДУРИ”

Михайло Хай (Київ)
ЕПІЧНА ТРАДИЦІЯ УКРАЇНИ: ВІД РЕАЛІЙ ДО МІТОТВОРЧОСТІ І КІЧУ

Микола Товкайло (Переяслав-Хмельницький)
ПРО «ТРАНСФОРМАЦІЮ КОБЗАРСТВА В ХІХ-ХХІ СТ.», ЩО НЕ ВІДБУЛАСЯ

Богдан Трикоз (Київ)
НОВІТНЯ МІФОТВОРЧІСТЬ НА ВИСТАВЦІ “(Р)ЕВОЛЮЦІЯ МІФУ”

Василь Жованик (Київ)
ДО СПРИЙНЯТТЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЕПІЧНОЇ СПІВОЧОЇ ТРАДИЦІЇ: ПЕВНІ ДИСКУТИВНІ СКЛАДОВІ ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ, ЩО АКТУАЛІЗУЮТЬСЯ ОСТАННІМИ РОКАМИ

Григорій Діброва (Ромни)
РОМЕНСЬКИЙ КОБЗАР МУСІЙ ОЛЕКСІЄНКО: УЧИТЕЛЬ ЄВГЕНА АДАМЦЕВИЧА І СПІВАВТОР «ЗАПОРІЗЬКОГО МАРШУ»

Світлана Тетеря (Переяслав-Хмельницький)
ПЕРЕЯСЛАВЩИНА В ЖИТТІ ТА ТВОРЧОСТІ ГЕОРГІЯ ТКАЧЕНКА

Олександр Тріус (Ромни)
МОЄ КОБЗАРЮВАННЯ

Олександр Тихенко (Київ)
ЛІРНИКИ КИЇВСЬКОГО ПОЛІССЯ

Микола Шапа (Дніпро)
АНАЛІТИЧНИЙ ОГЛЯД МАТЕРІАЛІВ ЛАКОФАРБОВИХ ПОКРИТТІВ МУЗИЧНИХ ІНСТРУМЕНТІВ СТАРОСВІТСЬКОЇ ТРАДИЦІЇ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *